פ' ואתחנן
לא תספו על הדבר וגו' ולא תגרעו ממנו, (דברים ד' ב').
מּשה רבינו עליו השלום אמר כאשר תמסרו דבר בשמי לא תוספו על הדבר אשר אנכי מצוה כו' לאמר דבר בשמי שלא אמרתיו, אף שעל פי (מגילה כ"ח.) שכל מה שתלמיד וותיק עתיד להורות כבר ניתן לבחינת משה, אבל מה שלא אמר משה בעצמו והתלמיד הוותיק חידש בעצמו תמסרו בשמו של המחדש, שהוא חידש ובירר והסיר את הקליפה מעל התורה שחידש.
והאומר דבר בשם אומרו (משנה אבות ו' ו') מביא גאולה לעולם, ומי שתולה באילן הכי גדול במשה רבינו מה שלא אמר אז להיפך משעבד בני אדם, וגם להיפך מי שאומר דבר בשם משה רעיא מהימנא ואומר רק חצי הדבר היינו את (דברים י"א ט"ז) 'השמרו לכם פן יפתה לבבכם', ואינו אומר את (שם כ"א) 'כימי השמים על הארץ', הוא עובר על לא תגרעו, כי דברי משה בשלמותם הן התורה, וכן (תיקוני זוהר קי"ד.) באפשטותא דמשה בכל דרא ודרא, שלש ליגרע חס ושלום מהצד השני של האמת ושבעים פנים לתורה (זוה"ק א' מ"ז:) ישר והפוך.